2018. február 11., vasárnap

Ballagásom margójára || YUTAE


Az iskola tornatermét halk duruzsolás tölti meg, miközben a széksorok előtt elhelyezkedő emelvényen a mikrofonokat állítják be az erre a feladatra kijelölt emberek. Mindenki ideges, hozzám hasonlóan, szemmel láthatóan mégis csak én vagyok az, aki tíz másodpercenként ellenőrzi az óráját. Nem arról van szó, hogy a diplomaosztó esemény kezdetét várom – bár annak feszült hangulata is megőrjít –, sokkal inkább valakit várok.
Én magam sem értem miért, hisz csak apró, elejtett utalást tettem neki a mai eseménnyel kapcsolatban, mire egy talánt kaptam válaszul. Én mégis, szívem legeslegmélyén arra vágyom, hogy betegye a lábát a kétszárnyú ajtón, mely még most is tárva-nyitva áll, ezzel jelentősen lehűtve a terem hőmérsékletét.
Blézerem ujját lejjebb húzom a csuklómon, ahogy tekintetemet elfordítom a bejáratról, és az éppen színpadra fellépő pocakos, kopaszodó férfi mozgását kezdem követni. Unalmas, monoton hangon kezd bele a beszédbe, melyet minden évben szóról szóra ugyan úgy mond el, csupán a nevek változnak.
Tudom, hogy a ballagásomnak nagy fordulatnak kéne lennie, hisz most kezdődik csak igazán az életem, de én ezt képtelen vagyok átérezni. A mindennapjaim ugyan úgy menni fognak tovább, mint eddig – annyi különbséggel, hogy mostantól a délelőttjeimet nem a művészeti suli falai között fogom lehúzni, hanem a gyakorlóteremben.
Több hyungot is ismertem a cégnél, akik ilyenkor hagyták ott az álmukat, az egyetem miatt. De nálam ez szóba sem jött, számomra természetes volt, hogy folytatom, amit elkezdtem. Már csak azért is, mert így továbbra is láthatom mindennap az ő arcát.
És a gondolataim már megint körülötte forognak, már megint lopva az ajtó felé tekintgetek, nem is figyelve arra, amit az öreg pasas hablatyol a porondon. Tekintetem keresztül siklik a támogató családomon, akik a terem széléről szurkolnak nekem, fülig érő mosollyal ajkaikon, de érzem, ahogy az arcom ideges grimaszba feszül.
Ujjaimmal játszadozom, várva, hogy a nevemen szólítva a mikrofonhoz hívjanak. De a koncentráció ezen a ponton már nem megy, mert lelki szemeim előtt akaratlanul is az ő képe villan be újra és újra. Néha mosolyogva, néha mozgástól verejtékesen. De ez teljesen lényegtelen, hisz minden esetben a legvonzóbb ember marad számomra.
Azt sem tudom igazán mikor kezdődött. Hogy mikor kezdtem el érezni valamit iránta. Sőt, most sem vagyok benne biztos, hogy az a furcsa dolog, ami bennem lejátszódik, mikor meglátom, vagy rá gondolok, mondható-e érzés-félének. De akkor mi más lenne ez, amikor még a ballagásomon is csak az ő jelenlétére vágyom, ahelyett, hogy kiélvezném az utolsó óráimat azokkal az emberekkel, akikkel az elmúlt három évben szinte minden hétköznapomat együtt töltöttem.
Görcsösen birizgálom az órámat, és már tényleg kezdek csalódott lenni a hiánya miatt, amikor is gondolataim – és érzelmeim – örvényéből a nevem hangzása ránt ki.
Hirtelen azt sem tudom hova lépjek, hova nézzek, de követve az előttem szólítottat én is a porondra lépek, miután a kezembe nyomták a bőrkötésű füzetet, melyben talán a jövőm is rejtőzhetne.
Egy pillanatra tudok koncentrálni a jelen történéseire; egy pillanatra eljut az agyamhoz a felismerés, miszerint tényleg ez az utolsó napom itt. Ez az utolsó napom diákként, s hiába töltöttem már be a tizennyolcadik életévemet, mégis most érzem először a felnőtt lét súlyát. Mostantól gondoskodnom kell legalább magamról, hogy aztán a családomról is tudjak. Mostantól kell igazán jó példát mutatnom kisebb testvéreimnek.
A könnyek akaratlanul kezdenek el összegyűlni a szemem sarkában, s én minden erőmön azon vagyok, hogy azokat visszanyeljem. Nem a ballagás hat meg, csak a tény… hogy valamit a hátam mögött kell hagynom.
Nagyot szippantok, mikor meghajolunk a szülők és többi iskolástársunk előtt, ezzel köszönetet mondva nekik, hogy idáig jutattak minket, de mikor tekintetem újra az embertömegre emelem, a szívem talány ki is hagy egy ütemet a meglepődéstől.
Yuta ott áll az ajtóban, gyönyörű mosolya, mely rendszeresen bevirágozza a napjaimat ugyan úgy ott csücsül ajkain, s kezében egy csokor sárga virágot tart. Pillantásunk találkozik, mire játékosan megrázza a fejét.
Szám a fülemig ér, és az izgatottság annyira eluralkodik rajtam, hogy mikor lelépünk a porondról, nem is megyek vissza a helyemre, hanem azonnal a terem végébe sietek. Szemem sarkából még látom, ahogy anyukám végig követi minden lépésemet, és talán arra számít, hogy hozzásietek, de még mielőtt odaérhetnék, lábaim lecövekelnek közvetlenül előtte.
Arca pedig ennyivel közelebbről csak még szebb, és még babonázóbb, főleg a virággal a kezében, melytől úgy érzem, mintha egy randin lennék. Pedig körülöttünk ezer meg egy ember van, kik továbbra is a rekedt beszédet hallgatják, de nekem abban a pillanatban már csak egyetlen egy ember foglalja le minden érzékszervemet. Csak őt látom, csak őt hallom, és csak az ő érintését érzem, ahogy büszkén a vállamra szorít.
– Örülök, hogy eljöttél – mondom a boldogabbnál is boldogabban, mire a csokor a kezemben landol, ő pedig egy gyengéd ölelésre von magához.
A gesztusa egyszerű, és hétköznapi, tulajdonképpen elvárandó, s nekem sem kéne olyat beleképzelnem, ami nincs is, de szívem ütemes dobogásának nem tudok ellenállni, s csak reménykedem benne, hogy az orcám nem lett tíz árnyalattal pirosabb.
Idegesebb vagyok, mint a ballagásom miatt valaha, mégis kellemesebb érzés, mint eddig akármi más.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése