2018. június 8., péntek

Tízperces villamosút || VERNON



Robog alattam a sárga színen ragyogó villamos, s úgy suhan végig a borult budapesti Duna partján, akár csak egy üstökös az égen. Bár igazából túl gyorsan nem haladhatunk, sőt, szerintem kifejezetten lassan vonul előre a jármű, ahogy az ablakra tapad a tekintetem, és az esőcseppek mögött nem nagyon változik a kilátás. Túloldalon Pestet látom, velünk párhuzamosan mozog a kettes villamos, míg a lakóházak között az óriáskerék teteje kandikál ki. Képzelem mennyien lehetnek most rajta.
Azt kívánom, bárcsak sietősebbre venné a vezető. Természetesen próbálom megérteni a helyzetet; esőben a sínek megtelnek vízzel, és ilyenkor a maximum sebességet csupán megközelíteni is veszélyes már. Én azért mégis a volán mögött ülő idősebb férfit átkozom, mint az időjárást.
Kezemben görcsösen szorongatom a frissen lyukasztott alkalmi jegyem, és így a tekintetem könnyedén a karórám felé terelődik. Igazából még bőven van tíz percem, az óra szerint. Az én óráim pedig mind sietnek. Még sem tudom leküzdeni a hasamat szorongató izgalmat, ami lassan kezd már kellemetlenné válni.
Ahogy nyikorogva lelassítunk az egyik megállóban, egy idősebb nő küzdi fel magát a magas lépcsős villamosra. Lopva körbetekintek, s kicsit elszomorodva látom, hogy körülöttünk nem igazán van szabad hely, így jól nevelt gyerekként azonnal felpattanok ültömből, amit az asszony meg is köszön.
Kedves mosolya van, olyan nyugtató. Az a fajta, amilyennel a nagymama a tulajdon unokáját illeti. Ő mégis engem ajándékoz meg vele, miután többször is végig mér.
– Idegeskedsz, kisfiam? – teszi fel a kérdését rögtön azután, hogy nyikorogva újra útnak indulunk. Megilletődök a kérdésén, és félve lesütöm egy másodpercre pilláimat.
– Ennyire nyilvánvaló? – pillantok fel, ajkaimat beharapva, és már meg sem próbálom igazán elrejteni a pírt az arcomon. Mert számomra elég csak ennyi, hogy valaki emlékeztessen rá, s szívem kétszer gyorsabb ütemet kezd verni, s tenyerem még a hideg kapaszkodót szorítva is izzadni kezd.
– Minden az arcodra van írva, babám.
A néni hangja bársonyosan cirógatja dobhártyámat, és egy pillanatra tényleg úgy érzem, mintha babaként nagymamám karjában ringatóznék, de helyette csak a zötyögő villamos rázkódik talpaim alatt.
– Egy rég látott baráttal találkozom. – felelem, s most sem tudom megakadályozni, hogy rá gondolva, a mosoly ne szélesedjen ki orcámon. Az asszony is mosolyog, s megértően bólint. Pár másodpercig még rajtam tartja a tekintetét, majd ő is az ablak felé fordul, s a Dunát kezdi vizslatni.
Megint az órámra pillantok, s megkönnyebbülve konstatálom, hogy csak három perc telt el, és azóta már két megállót sikeresen elhagytunk. Késni már nem fogok, ez megnyugtat, de a belsőmet emésztő izgalom csak azért sem akar alább hagyni.
Már csak egy megálló választ el a célállomásomtól, amikor megcsörren a zsebemben a telefonom. Ugat – vagyis csak üzenetem jött –, ami miatt páran furcsa pillantásokkal illetnek körülöttem.
én már a szokott helyen várlak.
vagyis nem ott, hanem egy eresz alatt, de észre fogsz venni
visszavonom, amikor azt mondtam, szeretem az esőt
Csak mosolyogni tudok rajta, de azt nagyon, leginkább, mint egy tejbetök. Mert arra a beszélgetésünkre kifejezetten emlékszem. A Citadellán voltunk, este volt és vihar. Mikor villámlott, láthattuk, ahogy egy pillanatra az egész város fényárba borul. Tíz percig ültünk az emlékmű takarásában, azon vitatkozva, hogy a nyári viharok jók, vagy nem. Természetesen én voltam az, aki ellene érvelt, ő meg mellette.
Egyhelyben toporgok már, amikor a villamos még egyszer, utoljára lelassít, ezúttal ott, ahol nekem el kell hagynom a járművet. Végezetül az asszonyra mosolygok leszállás előtt, majd kilépek az esőbe. Nincs nálam esernyő, még a pulóverem sem vízálló. Amúgy sem szentelnék ezeknek nagy figyelmet, mert egyből őt keresem a téren.
És tényleg hamar kiszúrom, csak egy erkéllyel állt arrébb, hogy a zuhogó eső ne telibe találja, de ott áll, alig pár méterrel a kis ázsiai vendéglőtől, ahova mindig jártunk. El sem hiszem, hogy ezeknek lassan, mind két éve, és hogy tényleg sikerült beleszoknom ebbe az ’egy-évben-egyszer-találkozunk’ dologba.
Bár talán nem kéne beleszokásnak neveznem azt, amikor ránézek, konkrétan egy tér van köztünk, és épphogy látom a pimasz féloldalas mosolyt az ajkain játszani az előttem húzódó esőfüggöny miatt, s a ketyegőm mégis egy olyan dobogásszámot üt meg, amire nem is hittem, hogy képes lenne.
Elborít az endorfin, és pocsolyából pocsolyába lépve szelem keresztül a területet, míg nem már teljesen ki tudom venni egész alakját. Fekete farmerja térdig vizes, ahogy sportcipője is rászorul egy mosásra ezek után, ám sötétszürke pulóvere nedvességtől érintetlen, ahogy a kapucni alatt pihenő haja, és pimaszul mosolygó arca is.
Nem várja meg, hogy odaérjek hozzá, feláldozva magát lép ki az égi zuhanyba, és fogadja teljes testével a becsapódásom. Mert nem bírom ki, hogy a normákat kövessem, muszáj neki ugranom, és azonnal az ölelésembe zárnom. Muszáj karjaimat a nyaka köré fonnom, és illatát az orromba szívnom. Mert még nekem is nehézkes elhinnem, hogy maga Chwe Hansol Vernon most tényleg betartva a szavát itt van.
Pont csak annyira enged eltávolodni tőle, hogy a szemembe nézhessen. Le sem tudná tagadni a csodálatot a tekintetében, ahogy a szőke, homlokomhoz tapadt tincseimet kisöpri onnan. Én meg hirtelen úgy érzem cseppfolyós állapotú leszek mindjárt a karjaiban, mert tudom, ezek mind nekem szólnak.
– Olyan volt, mint egy örökké valóság. – fogja közre ujjaival orcámat, és közelebb hajol hozzám, de még nem csókol meg.
– Az egy év Koreában? – kérdezek vissza, előre a tarkóján kunkorodó hajzuhatagba túrva, pedig még nem is lehetek biztos a következő lépésében.
– A tíz perc, és ott leszek üzeneted.

12 megjegyzés:

  1. Nos, ahogy ígértem, itt is vagyok, lecsillapodott kedélyekkel, szerencsére!

    Mint említettem, ezen a katasztrofális napon kész áldás volt megnyitni és elolvasni ezt a kis csodát - olyan elképesztően király hangulata van! Annak ellenére, hogy én vagyok a legvidékibb ember valaha, teljesen átjött ez a "'Pest-vibe", úgy éreztem magam, mintha én is ott utaznék a villamoson, aztán a főszereplő mögött loholnék az esőben. Egyszerűen csodálatos volt, az a jóízű fluff, amit imádok, és amit biztosan visszaolvasok majd még a jövőben.
    Az olyanokat, mint a leírások, vagy a gondolatok, külön meg sem kell említenem; tökéletesen helyt álltak, átadtak mindent, amit egy élvezetes, szórakoztató műnek át kell adnia.
    Köszönöm, hogy megjelöltél! <3 Őrizd meg a jövőben ezen jó szokásod ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én meg kifejezetten köszönöm, hogy szántál rám pár percet!^^
      Az egész egypercessel/novellával/szösszenettel csak a hangulatteremtés volt a tervem, hiszen eredetileg csak az a kép volt meg a fejemben, ahogy a szereplőnk a villamoson utazik. Onnantól meg minden jött magától, és kifejezetten örülök, hogy sikerült nem összecsapottra alakulnia :')
      Köszönöm, hogy elolvastad, és hogy írtál!
      Ölel: Mirae

      Törlés
  2. Szia! Ahogy ígértem, itt is lennék, és bár a blogspot nem túl jó barátom, gyakran eljátssza, hogy nem rakja ki a kommentemet, nagyon bízom abban, hogy ez azért most mégsem így lesz. :')

    Nagyon-nagyon kedvelem az ilyen jellegű, könnyed irományokat, főleg akkor, ha azok hasonlóan csodálatosan vannak megfogalmazva, mint ahogyan ez is!
    Teljességgel bele tudtam élni magamat a főszereplő bőrébe (kit titkon egyébként Seungkwannak képzeltem el), ha lehunytam a szemeimet, én is egy villamoson találtam magam, ez pedig nagyon megadta a hangulatát a történetnek. Végig izgultam vele együtt az utat, és én is siettettem magamban szerencsétlen vezetőt. :'D
    Bár nem adtál Vernonról túl részletes leírást, szerintem ez pont így volt tökéletes, teljességgel meg tudtam alkotni a karakterét lelki szemeim előtt, és talán még a szívem is hevesebben kezdett el verdesni, mikor végre újra megpillantották egymást, és a másik karjaiban kötöttek ki.
    Az érzelmek megjelenítése, a gondolatok, az aprócska leírások mind még csodálatosabbá tették az egészet, öröm volt olvasni, faltam a sorokat! <3
    Még párszor mindenképp vissza fogom olvasni, mert teljesen magával ragadott a hangulata, tényleg, gyönyörűen megírtad!
    Biztos vagyok benne, hogy a továbbiakban majd más írásaid alatt is megtalálható leszek, ugyanis ez a sztori most teljesen elvarázsolt, alig várom, hogy még többet olvashassak tőled! :3

    Köszönöm szépen az élményt! <3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Először is köszönöm, hogy szántál rám pár percet, és nyomot is hagytál magad után. Az egész történettel leginkább csak a hangulatteremtés volt a célom, mert az volt az egyetlen biztos pontom, a többi pedig csak úgy jött utána. Például ebből adódik az is, hogy eredetileg egy Stray Kids shippel akartam megírni ezt a szösszenetet, csak aztán felcsendült a háttérben a Seventeen Call Call Call-ja, és ahogy Vernon rap részénél a klipre kapcsoltam, bekattant, hogy na igen, ő kell ide nekem! A nevét is szinte utolsó pillanatban nyomtam bele a sorokba, amúgy.
      Köszönöm szépen, hogy itt jártál!^^
      Ölel: Mirae

      Törlés
  3. Szia, szia, nagy nehezen ideértem! :D
    Hú hát először is el kell, hogy mondjam baromira tetszett! Már csak azért is, mert eltért a megszokottól, hiszen kpop ficit írtál magyarországi környezetbe. És őszintén? Nekem nagyon bejött, tökéletesen illett hozzá.
    Na de kezdjük az elejéről!
    Páros és cím, mindkettő megfogott. Páros talán azért mert nem volt konkrét páros így én is elengedhettem a fantáziámat és képes voltam valami személyeset illeszteni a történetbe. A cím meg hát, olyan sejtető, utal rá, hogy lesz benne sok gondolkodás, és, hogy az egész lényege a katarzis élményhez való út.
    Maga a történet teljesen hétköznapi, hiszen egy villamosút nem egy nagy cucc, de te nagyon jól kihasználtad. Nem véletlenül szokta a tanárom azt mondani, hogy nekem az utazástoposz a kedvencem :D szóval ez nálam nagyon betalált. Ja és ami még talán idevág, az a néni aki egy tünemény és otthonos szeretet vitt a képbe.
    Az sms részleteket és az utolsó pár sort még kiemelném, mert azok megragadták a lelkemet, kicsit kifacsarták, de teljességgel adták vissza nekem. Főleg az utolsó sorok, a találkozás pillanata. Leírhatatlan milyen érzés egy rég nem látott baráttal, szerelemmel találkozni, ismerős az érzés, szóval az nagyon nagyon szívmelengető volt a számomra.
    Igazából a formai dolgokról csak annyit, hogy imádom a szókincsedet, a leírásaidat és a fogalmazásodat. Csendes olvasód vagyok, szóval lehet, hogy nem tudod, de gyakran megfordulok a blogodon. Egy fajta löketet adnak a történeteid, és egyszerűen imádom őket!
    Hát hirtelen ennyit tudtam hozzáfűzni :) Nagyon szépen köszönöm az élményt, és, hogy olvashattam!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Hát először is, borzasztóan köszönöm ezeket a szép szavakat, és hogy ilyen véleménnyel vagy rólam meg az írásomról. Jó tudni, hogy csendes olvasómnak, vagy úgy egyáltalán olvasómnak mondhatlak, meg mi egyéb.
      Amúgy nekem az utazás toposz egy ilyen kedves ellenség dolog, miután a tanárunk ezt is az élet motívumával együtt értelmezte. És ő mindent az élet motívumaként értelmez, úgy hogy az ilyenek a könyökömön bugyognak már kifele.
      Azért örülök, hogy sikerült valami emlékezetest adnom neked, és még egyszer köszönöm, hogy itt jártál.
      Ölel: Mirae

      Törlés
  4. Szia Drágám! ❤️

    Hol is kezdjem ��
    Leginkább ott, hogy imádtam és az, hogy épp vihar van nálunk csak jobban segített beleélnem magam a történetbe. Könnyed és kellemes volt. Tetszett, hogy magáról a várakozásról szólt és az, hogy egyáltalán nem éreztem, hogy nem Budapestre való ez a történet. Több volt ez, mint a szokásos klisé a Magyar gyermekről, aki szerelmes egy Idolba és pont ezt szeretem abban amikor írsz. Ha egy milliószor lerágott csont a témád annak akkor is új érzetet adsz.
    Remélem még sok hasonlóval ajándékozol meg minket ❤️❤️
    ~Angie

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Angie~~~
      Hát valaki tényleg ellopta a drága idolunk szívét itt, de az is igaz, hogy nem a szomszéd Ilonka volt, aki véletlenül pont tökéletes beszéli a nyelvet, mikor Vernon a szomszédba költözik.
      Köszönöm, hogy írtál nekem <3
      Ölel: Mirae

      Törlés
  5. Szia!^^ Hát én is ideértem :D

    Hihetetlenül imádtam. Komolyan, már akkor elolvastam, amikor elküldted a csoportba, de sajnos akkor még nem tudtam lepötyögni, amit gondolok.

    Nem is baj, mert így újra elolvastam, és másdoszor is épp annyira tetszett, mint elsőre.

    Alapvetően nem szeretek magyarországi környezetben játszódó kpop ficiket olvasni, mert többnyire vagy klisésnek, vagy - ez pedig a rosszabb eset - teljesen valószerűtlennek látom őket, itt viszont teljesen más volt a helyzet, mert Vernon nem a Kis Ilonkába szeretett bele valami furcsa cserediák-program keretében, hanem... kibe is?
    Igen, ez is tetszett, hogy nagyjából a fantáziánkra volt bízva, hogy ki is az, aki a villamoson a koreai fiú felé siet.
    Mind a hangulatot, mind a környezetet sikerült tökéletesen átadnod, ezért még úgy is képes voltam átérezni a főhős érzésvilágát az esőben, hogy én közben majd’ megrohadtam a 40 fokban.

    Amit még muszáj vagyok kiemelni, az a zárómondat. Nem volt nyálas, mégis iszonyatosan édesre sikerült. Komolyan, nem hittem, hogy ez a kettő dolog meglehet egymás nélkül, de te megmutattad, hogy de, ez igenis létezhet.

    Köszönöm az élményt, és remélem, hogy sok ilyen írással ajándékozod még meg az olvasókat! ❤️

    -Pakkson

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Fhu, hát igazából nem is tudom hol kezdjem, leginkább ott, hogy borzasztóan jól esik, hogy ilyen jó véleménnyel vagy erről a szösszenetről. Nekem az írás olyat, hogy havonta egyszer jön egy roham, és akkor írni akarok, de aztán nagyon, viszont ha sikerül is, mindig nyögvenyelősnek érzem. Ez volt az első olyan, ahol ez most így elmaradt, és boldoggá tesz, hogy ezzel tényleg nem csak én vagyok így.
      Eredetileg párossal akartam írni (ráadásul Stray Kidsel), de miután a Budapesti helyszínhez ragaszkodtam, viszont sehogy sem illettek volna a koreai fiúcskák a képbe, inkább hagytam magam együtt menni a folyással. Aztán valahogy úgy alakult, hogy Vernon lett a szerencsés, akihez a villamossal sietnek.
      Még egyszer köszönöm szépen, hogy szántál rám időt, hogy elolvastad, és hogy véleményt is hagytál itt nekem <3
      Ölel: mirae

      Törlés
  6. Szia!
    Én is megérkeztem, hogy hagyjak pár sort magam után. ^^
    (bocsánat amiért tegnapra "ígértem", de csak most írok..)

    Szóval..

    Szinte már én is abban a villamosban éreztem magamat a Duna partján, és ha már a villamost említem, na meg a Dunát, akkor itt megjegyezném már is, hogy először kicsit meglepett a hazai helyszín, de az igazat megvallva, ez így volt a legjobb. Mindent olyan jól leírtál és megfogalmaztál, hogy az teljesen átadta az élményét a helyzetnek, amit elénk tártál.
    A befejezés eszméletlenül aranyosra sikerült, hozva ezzel a szürke esős napba, amit ábrázoltál, egy kis napsütést és melegséget. Ez éppen így volt elég, és így alkotott egy kerek egész történetet, aminek minden egyes sorát faltam a szemeimmel! ^^

    Köszönöm, hogy olvashattam! ^^

    - Nichu

    VálaszTörlés
  7. Szia!

    Hű, bele sem merek gondolni abba, hogy mennyit késtem ezzel a kommenttel, noha már egy ideje elolvastam ezt a történetet. Sajnos, csak mostanra sikerült annyira összeszednem magam, hogy valami értelmes hozzászólást fűzzek a történethez. Elnézést kérek a késésemért!

    Őszintén szólva, én nem nagyon szeretem azokat a történeteket, amik Budapesten játszódnak, és valami úton-módon egy kpop idol a főszereplő. Az általános pesszimizmusnak köszönhetően - hogy az életbe nem jön senki Koreából Magyarországra - nehezemre esik azt elképzelni, hogy itt játszódik egy történet. De ez legyen az én problémám már, mert ennek a történetnek az értékéből cseppet sem vett el.
    Valóban nagyon kis hangulatosra sikerült a történet, igazán átjött az eső okozta borongósság és szomorkás hangulat. Valahogy emiatt olyan különleges lett a történet, hogy öröm volt olvasni minden sorát.
    Még azt sem bántam, hogy fogalmam sem volt róla, hogy ki a főszereplő.
    Nagyon szép kis történet volt ez, nagyon szépen köszönöm, hogy elolvashattam! <3

    VálaszTörlés